I N F O R M A C J A
Powiatowy Urząd Pracy w Bielsku-Białej uruchamia nabór wniosków o organizację prac interwencyjnych w ramach realizowanego Projektu pn. Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku 30+ zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bielsku-Białej (IV)" Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa VII, Działanie 7.2.
Czas trwania umów o pracę w ramach prac interwencyjnych organizowanych w ww. projekcie winien wynosić nie mniej niż 9 miesięcy. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku
i zawarciu z Urzędem umowy Organizator prac interwencyjnych - pracodawca - zatrudnia skierowanego przez Urząd bezrobotnego na umowę o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy na okres zadeklarowany we wniosku. W trakcie tego zatrudnienia pracodawca ma prawo do uzyskania refundacji części kosztów wynagrodzenia zatrudnionego bezrobotnego przez okres do 6 miesięcy. Po okresie refundacji pracodawca zobligowany jest do dalszego utrzymania w zatrudnieniu skierowanego bezrobotnego przez okres nie mniej niż 3 miesiące, w ciągu których refundacja już nie przysługuje.
Na podstawie ww. umowy o organizację prac interwencyjnych Urząd na wniosek pracodawcy dokonuje przez okres do 6 miesięcy refundacji części kosztów poniesionych przez pracodawcę na wynagrodzenie w kwocie 1230 zł brutto oraz procentowo składki (płatnika) na ubezpieczenie społeczne od tej kwoty – ubezpieczenie rentowe (6,50%), emerytalne (9,76%) oraz wypadkowe.
W 2022 roku, w ramach realizowanego Projektu „Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku 30+ (…)" do wykonywania prac interwencyjnych mogą być kierowane osoby bezrobotne zarejestrowane w tut. PUP, znajdujące się w szczególnej sytuacji na rynku pracy i należące do jednej z poniżej wymienionych grup:
- osoby powyżej 50 roku życia,
- osoby niepełnosprawne,
- osoby długotrwale bezrobotne,
- osoby o niskich kwalifikacjach (posiadający wykształcenie do średniego włącznie),
- kobiety.
Refundacja w ramach prac interwencyjnych stanowi dla pracodawcy lub przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą pomoc de minimis, dlatego do wniosku należy również dołączyć wypełniony formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
W/w wnioski można składać:
- bezpośrednio do skrzynek umieszczonych przy wejściu do Powiatowego Urzędu Pracy w Bielsku-Białej oraz Filii Powiatowego Urzędu Pracy w Bielsku-Białej w Czechowicach-Dziedzicach,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej, po wcześniejszym opatrzeniu wniosku i jego załączników (w formacie PDF) podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym przez osobę upoważnioną do reprezentowania organizatora prac interwencyjnych, na adres e-mail: sekretariat@pup-bielsko.pl lub skrzynkę ePUAP Urzędu,
- za pomocą operatora pocztowego na adres Powiatowego Urzędu Pracy w Bielsku-Białej, ul. Partyzantów 55, 43-300 Bielsko-Biała.
Zainteresowani przedsiębiorcy mogą uzyskać dodatkowe informacje na temat naboru pod numerem telefonu 33 496 51 57.
Formularze do pobrania:
"Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku 30+ zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bielsku-Białej (IV)" Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa VII, Działanie 7.2.