I N F O R M A C J A
Powiatowy Urząd Pracy w Bielsku-Białej uruchamia nabór wniosków o organizację prac interwencyjnych oraz wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu w ramach realizowanego Projektu pn. „Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku 30+ zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bielsku-Białej (III)", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa VII, Działanie 7.2.
Przedmiotowe wnioski dostępne są w zakładce „Urząd" – „Dokumenty do pobrania" – „Pracodawcy i przedsiębiorcy" - „Staż w ramach środków RPO" oraz „Prace interwencyjne w ramach środków RPO".
Informacje dotyczące przedmiotowej formy aktywizacji dostępne są w zakładce: „Dla pracodawców i przedsiębiorców" – „Podnoszenie kompetencji i kwalifikacji pracowników i kandydatów do pracy" – „Staże i bony stażowe" oraz „Wsparcie tworzenia miejsc pracy" – „Prace interwencyjne".
Refundacja w ramach prac interwencyjnych stanowi dla pracodawcy lub przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą w rozumieniu prawa konkurencji UE pomoc de minimis. Taki podmiot, aby otrzymać refundację, musi spełnić warunki do objęcia pomocą de minimis, musi również złożyć formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis, który dostępny jest na stronie PUP w zakładce „Urząd" – „Dokumenty do pobrania" – „Pozostałe" – „Pomoc de minimis".
W 2017 roku, w ramach realizowanego Projektu, na staż oraz prace interwencyjne mogą być kierowane:
1) bezrobotne kobiety powyżej 29 roku życia (tzn. które osiągnęły 30 rok życia), z ustalonym II profilem pomocy, należące co najmniej do jednej z poniższych grup:
– osoby powyżej 50 roku życia;
– osoby niepełnosprawne;
– osoby długotrwale bezrobotne;
– osoby o niskich kwalifikacjach (posiadające wykształcenie do średniego włącznie).
2) oraz bezrobotni mężczyźni powyżej 29 roku życia (tzn. którzy osiągnęli 30 rok życia), z ustalonym II profilem pomocy, należący co najmniej do dwóch z poniższych grup:
– osoby powyżej 50 roku życia;
– osoby niepełnosprawne;
– osoby długotrwale bezrobotne;
– osoby o niskich kwalifikacjach (posiadające wykształcenie do średniego włącznie).
W/w wnioski można składać w:
- Powiatowym Urzędzie Pracy w Bielsku-Białej, ul. Partyzantów 55 (sekretariat, I piętro, segment C);
- Filii Powiatowego Urzędu Pracy w Bielsku-Białej, w Czechowicach-Dziedzicach, ul. Kopcia 1;
- lub przesyłać pocztą na w/w adresy.
UWAGA!
Wnioski niekompletne i nieprawidłowo wypełnione mogą zostać negatywnie rozpatrzone.
"Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku 30+ zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bielsku-Białej (III)"
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa VII, Działanie 7.2.