Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Bielsku-Białej informuje, iż:
w związku z wejściem w życie z dniem 26 kwietnia 2021 r. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 kwietnia 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz. U. poz. 713)
następują zmiany w dotychczasowym naborze wniosków o udzielenie dotacji na pokrycie bieżących kosztów działalności gospodarczej mikro i małego przedsiębiorcy.
Okres składania wniosków:
od 26.04.2021 r. do 31.08.2021 r.
Warunki otrzymania dotacji
Dotację mogą otrzymać przedsiębiorcy, którzy spełniają łącznie następujące warunki:
-
posiadają status mikroprzedsiębiorcy albo małego przedsiębiorcy zgodnie z definicjami zawartymi odpowiednio w art. 7 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców,
-
na dzień 31 marca 2021 r. prowadzili działalność gospodarczą oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 jako rodzaj przeważającej działalności jednym z kodów wskazanych w § 7 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 kwietnia 2021 r. w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19 (Dz. U. poz. 713),
-
działalność gospodarcza nie była zawieszona na dzień 31 marca 2021 r.,
- przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych uzyskany w miesiącu poprzedzającym miesiąc złożenia wniosku był niższy co najmniej o 40% w stosunku do przychodu uzyskanego w miesiącu poprzednim lub w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub w lutym 2020 r., lub we wrześniu 2020 r.
Ilość możliwych do otrzymania dotacji (ich liczba pomniejszana jest o liczbę dotacji otrzymanych przez przedsiębiorcę na podstawie niżej wymienionych rozporządzeń):
Wnioski należy składać wyłącznie w postaci elektronicznej poprzez platformę www.praca.gov.pl Wnioski złożone w innej formie pozostaną bez rozpatrzenia.
Do złożenia wniosku wymagane jest posiadanie lub założenie konta przez Wnioskodawcę na portalu praca.gov.pl.
Wnioski można podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, który można bezpłatnie założyć tutaj: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany.
Z uwagi na elektroniczną formę wniosku Urząd prosi o rzetelne ich wypełnianie z uwagi na brak możliwości ich korygowania i modyfikowania po ich złożeniu.
Korespondencja będzie realizowana również w formie elektronicznej głównie za pośrednictwem portalu praca.gov.pl. Przedsiębiorcy mają możliwość weryfikacji statusu swojego wniosku poprzez konto na ww. portalu w zakładce dotyczącej poszczególnej sprawy.
Wniosek oraz szczegółowe informacje: https://bielsko-biala.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/rr3-koszty
Dane kontaktowe w ramach ww. formy wsparcia:
(33) 496-51-64 oraz (33) 496-51-54 lub mail: tarcza@pup-bielsko.pl.