Informacja o dostępności wniosków o organizację prac interwencyjnych

Print Drukuj

Informacja o dostępności wniosków
o organizację prac interwencyjnych


(2025-07-29)

Powiatowy Urząd Pracy w Bielsku-Białej informuje, iż z dniem 30.07.2025 r. uruchamia kolejny nabór wniosków o organizację prac interwencyjnych w ramach Projektu „Aktywizacja osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy
w Bielsku-Białej (II)". Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 oraz Funduszu Pracy.

Zgodnie z planem finansowym w 2025 roku możliwe jest zorganizowanie przez Powiatowy Urząd Pracy w Bielsku-Białej 19 prac interwencyjnych z okresem refundacji wynoszącym
do 6 miesięcy przy miesięcznej kwocie refundacji nieprzekraczającej 4500 zł.
Kwota refundacji nie może być wyższa od faktycznie poniesionych kosztów.

Przedmiotowe wnioski dostępne są w zakładce „Urząd" - „Dokumenty do pobrania"
- „Pracodawcy i
przedsiębiorcy" - „Prace interwencyjne w ramach środków EFS+/FP" (tutaj). W zakładce tej zamieszczone zostały również zasady realizacji prac interwencyjnych w 2025 roku opracowane w oparciu o przepisy prawa regulujące tę formę aktywizacji.

Pierwszeństwo w skierowaniu do udziału w tej formie pomocy przysługuje osobom określonym
w art. 69 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.

Projekt skierowany jest do osób bezrobotnych, w szczególności z następujących grup:

  • znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, tj.: kobiety, osoby starsze (w wieku 50 lat i więcej), osoby z niepełnosprawnościami, osoby długotrwale bezrobotne, osoby o niskich kwalifikacjach;
  • osób młodych w wieku 18-29 lat, zwłaszcza: z grupy NEET, samotnie wychowujących dzieci, opuszczających pieczę zastępczą, pochodzenia migranckiego.

Pierwszeństwo w skierowaniu do tej formy pomocy w ramach ww. Projektu przysługuje osobom powyżej 50 roku życia i/lub posiadającym orzeczenie o stopniu niepełnosprawności w celu wyrównania ich szans na wejście lub powrót na rynek pracy.

W przypadku, gdy dana osoba jest już uczestnikiem innego projektu z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowanego ze środków EFS+, nie może zostać uczestnikiem projektu.

Refundacja w ramach prac interwencyjnych przyznawana jest zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.

Wnioski można składać:

  • bezpośrednio w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bielsku-Białej, ul. Partyzantów 55,
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej, po wcześniejszym opatrzeniu wniosku
    i jego załączników (w formacie PDF) elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym wnioskodawcy wyłącznie na skrzynkę Urzędu: e-Doręczeń, ePUAP lub poprzez portal praca.gov.pl. (Wnioski, które zostaną przesłane na adres e-mail Urzędu nie będą podlegały rozpatrzeniu.)
  • za pomocą operatora pocztowego na adres Powiatowego Urzędu Pracy w Bielsku-Białej,
    ul. Partyzantów 55, 43-300 Bielsko-Biała (za datę złożenia wniosku uznaje się datę nadania przesyłki do Urzędu).

Zainteresowani organizacją prac interwencyjnych wnioskodawcy mogą uzyskać dodatkowe informacje pod numerem telefonu - 33 496 51 93 lub 33 496 51 81.

Informacje o publikacji dokumentu