(2025-04-23)
I N F O R M A C J A
Powiatowy Urząd Pracy w Bielsku-Białej informuje, iż z dniem 24.04.2025 r. wznawia nabór wniosków o zawarcie umowy o organizację prac interwencyjnych w ramach Projektu „Aktywizacja osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bielsku-Białej (II)". Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027.
Przedmiotowe wnioski dostępne są w zakładce „Urząd" - „Dokumenty do pobrania"
- „Pracodawcy i przedsiębiorcy" - „Prace interwencyjne w ramach środków EFS+" (tutaj). W zakładce tej zamieszczone zostały również zasady realizacji prac interwencyjnych w 2025 roku.
W ramach przedmiotowego projektu prace interwencyjne organizowane będą na okres nie krótszy niż 9 miesięcy, z okresem refundacji części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenie społeczne skierowanych bezrobotnych wynoszącym do 6 miesięcy.
Projekt skierowany jest do osób bezrobotnych, w szczególności z następujących grup:
-
znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, tj.: kobiety, osoby starsze (w wieku 50 lat i więcej), osoby z niepełnosprawnościami, osoby długotrwale bezrobotne, osoby o niskich kwalifikacjach;
-
osób młodych w wieku 18-29 lat, zwłaszcza: z grupy NEET, samotnie wychowujące dzieci, opuszczające pieczę zastępczą, pochodzenia migranckiego.
W przypadku, gdy dana osoba jest już uczestnikiem innego projektu z zakresu aktywizacji społeczno-zawodowej dofinansowanym ze środków EFS+, nie może zostać uczestnikiem projektu.
W pierwszej kolejności Urząd będzie rekrutował bezrobotnych z grupy osób powyżej 50 roku życia i/lub posiadających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności w celu wyrównania ich szans na wejście lub powrót na rynek pracy.
Urząd zastrzega sobie prawo nieuwzględniania wniosków o zawarcie umowy o organizację prac interwencyjnych dotyczących zawodów lub specjalności, w których w ewidencji osób bezrobotnych nie występuje reprezentacja kandydatów do pracy lub na stanowiska łączone obejmujące więcej niż jeden zakres czynności przypisany do zawodu zgodnie z klasyfikacją zawodów i specjalności.
Refundacja w ramach prac interwencyjnych przyznawana jest zgodnie z warunkami dopuszczalności pomocy de minimis.
Wnioski można składać:
-
bezpośrednio w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bielsku-Białej, ul. Partyzantów 55,
-
za pomocą środków komunikacji elektronicznej, po wcześniejszym opatrzeniu wniosku
i jego załączników (w formacie PDF) podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym wnioskodawcy lub podpisem osobistym (zaawansowany podpis elektroniczny) wyłącznie na skrzynkę Urzędu: e-Doręczeń, ePUAP lub poprzez portal praca.gov.pl. (Wnioski, które zostaną przesłane na adres e-mail Urzędu nie będą podlegały rozpatrzeniu.) -
za pomocą operatora pocztowego na adres Powiatowego Urzędu Pracy w Bielsku-Białej,
ul. Partyzantów 55, 43-300 Bielsko-Biała (za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu do Urzędu).
Zainteresowani organizacją prac interwencyjnych wnioskodawcy mogą uzyskać dodatkowe informacje pod numerem telefonu - 33 496 51 80 lub 33 496 51 88.