Dotacje w ramach „Tarczy Antykryzysowej” dla mikro i małych przedsiębiorców poszkodowanych wskutek obostrzeń związanych z COVID-19

Print Drukuj

 

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Bielsku-Białej informuje, iż:

ogłasza nabór wniosków o dotację na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności określonej w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wsparcia uczestników obrotu gospodarczego poszkodowanych wskutek pandemii COVID-19

okres składania wniosków:

od 01.01.2022 r. do 15.04.2022 r.

Dotacja może zostać udzielona jednokrotnie do wysokości 5000 zł.
 
Warunki uzyskania wsparcia:

  • posiadanie statusu mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy w rozumieniu art. 7 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców,

  • prowadzenie  na dzień 31 marca 2021 r. przeważającej działalności gospodarczej oznaczonej według PKD 2007 następującymi kodami:

56.30.Z - przygotowywanie i podawanie napojów,

93.29.A-  działanie pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form rozrywki lub rekreacji organizowanych w pomieszczeniach lub w innych miejscach o zamkniętej przestrzeni,

93.29.Z – pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna,

  • wykazanie 40% spadku przychodu w rozumieniu przepisów podatkowych  uzyskanego w grudniu 2021 r. w stosunku do przychodu uzyskanego w analogicznym miesiącu roku poprzedniego lub w lutym 2020 r., lub we wrześniu 2020 r., lub listopadzie 2021 r.,

  • dodatkowo - zgodnie z zasadami udzielania dotacji dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców - działalność gospodarcza mikroprzedsiębiorcy i małego przedsiębiorcy nie może być zawieszona w dniu składania wniosku o udzielenie dotacji oraz w okresie obejmującym dzień 31.03.2021 r.

Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy.
 

Wnioski należy składać wyłącznie w postaci elektronicznej poprzez platformę www.praca.gov.pl

Wnioski złożone w formie papierowej pozostaną bez rozpatrzenia.

Do złożenia wniosku wymagane jest posiadanie lub założenie konta przez Wnioskodawcę na portalu www.praca.gov.pl.

Wnioski można podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym  lub profilem zaufanym, który można bezpłatnie założyć tutaj: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany.

Z uwagi na elektroniczną formę wniosku Urząd prosi o rzetelne ich wypełnianie z uwagi na brak możliwości korygowania  i modyfikowania po ich złożeniu.

Korespondencja będzie realizowana również w formie elektronicznej głównie za pośrednictwem portalu praca.gov.pl. Przedsiębiorcy mają możliwość weryfikacji statusu swojego wniosku poprzez konto na ww. portalu w zakładce dotyczącej poszczególnej sprawy.

Dane kontaktowe w ramach ww. formy wsparcia:

tel. (33) 496-51-64 oraz (33) 496-51-54

Informacje o publikacji dokumentu