I N F O R M A C J A
Powiatowy Urząd Pracy w Bielsku-Białej uruchamia nabór wniosków o organizację prac interwencyjnych w ramach realizowanego Projektu pn. Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku 30+ zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bielsku-Białej (IV)" Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa VII, Działanie 7.2.
Czas trwania umów o prace w ramach prac interwencyjnych organizowanych w ww. projekcie winien wynosić nie mniej niż 9 miesięcy. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i zwarciu z Urzędem umowy Organizator prac interwencyjnych –pracodawca- zatrudnia skierowanego przez Urząd bezrobotnego na umowę o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy na okres zadeklarowany we wniosku. W trakcie tego zatrudnienia pracodawca ma prawo do uzyskania refundacji części kosztów wynagrodzenia zatrudnionego bezrobotnego przez okres do 6 miesięcy. Po okresie refundacji pracodawca zobligowany jest do dalszego utrzymania w zatrudnieniu skierowanego bezrobotnego przez okres nie mniej niż 3 miesiące, w ciągu których refundacja już nie przysługuje.
Na podstawie ww. umowy o organizację prac interwencyjnych Urząd na wniosek pracodawcy dokonuje przez okres do 6 miesięcy refundacji części kosztów poniesionych przez pracodawcę na wynagrodzenie w kwocie 846 zł brutto oraz procentowo składki (płatnika) na ubezpieczenie społeczne od tej kwoty – ubezpieczenie rentowe (6,50%), emerytalne (9,76%) oraz wypadkowe.
W 2019 roku, w ramach realizowanego Projektu do wykonywania prac interwencyjnych, mogą być kierowane osoby bezrobotne powyżej 29 roku życia (tzn. które osiągnęły 30 rok życia), z ustalonym II profilem pomocy znajdujące się w szczególnej sytuacji na rynku pracy, tj. osoby powyżej 50 roku życia, niepełnosprawni, długotrwale bezrobotni lub o niskich kwalifikacjach (posiadający wykształcenie do średniego włącznie).
Refundacja w ramach prac interwencyjnych stanowi dla pracodawcy lub przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą pomoc de minimis, dlatego do wniosku należy również dołączyć wypełniony formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
Wnioski o organizację prac interwencyjnych w ramach realizowanego Projektu pn. Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku 30+ zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bielsku-Białej (IV)" wraz z ww. formularzem dostępne są w zakładce „Urząd" - „Dokumenty do pobrania" - „Pracodawcy i przedsiębiorcy" - „Prace interwencyjne w ramach środków RPO".
W/w wnioski można składać w:
- Powiatowym Urzędzie Pracy w Bielsku-Białej, ul. Partyzantów 55 (sekretariat, I piętro, segment C);
- Filii Powiatowego Urzędu Pracy w Bielsku-Białej, w Czechowicach-Dziedzicach, ul. Kopcia 1;
- lub przesyłać pocztą na w/w adresy.
UWAGA!
Wnioski niekompletne i nieprawidłowo wypełnione mogą zostać negatywnie rozpatrzone.
--------------------------------------
"Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku 30+ zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bielsku-Białej (IV)"
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa VII, Działanie 7.2.