Nabór wniosków o refundację wyposażenia/doposażenia stanowiska pracy – RPO 2021
Powiatowy Urząd Pracy w Bielsku-Białej informuje, iż z dniem 14.05.2021 r. uruchamia nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego realizowany w ramach Projektu pn. „Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku 30+ zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bielsku-Białej (IV)".
Wnioski będą przyjmowane do wyczerpania limitu środków przeznaczonych na ten cel.
Maksymalna kwota o jaką można wnioskować na jedno stanowisko pracy to 25.000,00 zł.
Dostępne środki finansowe w projekcie umożliwią utworzenie/doposażenie ok. 38 stanowisk.
Wnioski o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dostępne są na stronie internetowej w zakładce - dokumenty do pobrania (link)
W ramach realizacji ww. projektu w 2021 roku na wyposażenie/doposażenie stanowiska pracy mogą być kierowane osoby bezrobotne w wieku powyżej 29 roku życia (tzn. które osiągnęły 30 rok życia) znajdujący w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy, tj.:
- osoby powyżej 50 roku życia,
- osoby niepełnosprawne,
- osoby długotrwale bezrobotne,
- osoby o niskich kwalifikacjach (osoby posiadające co najwyżej wykształcenie średnie),
- kobiety.
Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy to pomoc udzielana w związku z utworzeniem lub doposażeniem stanowiska pracy i zatrudnieniem na tym stanowisku skierowanej przez Urząd osoby bezrobotnej przez okres 24 miesięcy, w wysokości określonej w zawartej umowie.
Refundacja stanowi dla pracodawcy lub przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą pomoc de minimis. Taki podmiot, aby otrzymać refundację, musi spełnić warunki do objęcia ww. pomocą oraz musi również załączyć do wniosku wypełniony formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
Wnioski można składać :
- bezpośrednio w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bielsku-Białej, ul. Partyzantów 55 lub w Filii Powiatowego Urzędu Pracy w Bielsku-Białej, w Czechowicach-Dziedzicach, ul. Kopcia 1,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej, po wcześniejszym opatrzeniu wniosku i wszystkich jego załączników (w formacie PDF) elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym przez osobę upoważnioną do reprezentowania wnioskodawcy, na adres e-mail: sekretariat@pup-bielsko.pl lub skrzynkę ePUAP Urzędu,
- za pomocą operatora pocztowego na adres Powiatowego Urzędu Pracy w Bielsku-Białej, ul. Partyzantów 55, 43-300 Bielsko-Biała.
Wnioski niekompletne i nieprawidłowo wypełnione mogą pozostać bez rozpatrzenia.
Dokumenty przesyłane drogą elektroniczną (format PDF) należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym - ePUAP. Dokumenty w formie skanu przesłane na adres mailowy - nie będą rozpatrywane.
"Aktywizacja osób bezrobotnych w wieku 30+ zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bielsku-Białej (IV)" Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa VII, Działanie 7.2.